0%
طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

ابتدا بیایید هدف چاپ کارت ویزیت را روشن کنیم. برای اینکه دلیل استفاده مردم از کارت ویزیت را بدانید، باید بدانید که کارت ویزیت چیست؟ دیکشنری آمریکایی « merriam-webster » کارت ویزیت را کارتی معنی می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد.

کارت ویزیت حداقل المان مورد نیاز یک کسب و کار است،بعد از طراحی لوگوی کسب و کارتان دومین قدم داشتن یک کارت ویزیت است تا بتوانید کسب و کارتان را معرفی کنید،یک کارت ویزیت باید خصوصیاتی هم داشته باشد تا بتواند نقش گسترش کسب و کار شما را به خوبی انجام دهد:

۱- سایز کارت ویزیت :

طراحی کارت ویزیت در سایزهای مختلفی انجام می شود ولی دو سایز است که استاندارد بوده و بین اکثر کارت ویزیت ها متداول است :

– سایز کوچک (۴٫۸ در ۸٫۵ سانتیمتر): این کارت ویزیت ها مناسب کسب و کارهای آماتور هستند و حد سازمان آنها کم است، جنس کاغذ استفاده شده در این سایز معمولا وزن های سبک دارند و به دلیل کوچک بودن طراح قدرت مانور کمی دارد،پیشنهاد می شود اگر کسب و کار شما کوچک است از این سایز استفاده نمایید.

– سایز بزرگ (۵ در ۹ سانتیمتر): این سایز مناسب کسب کارهای بزرگ و کسانی که پرستیژ کاری برایشان مهم است می باشد، کاغذهای این سایز تنوع بیشتری دارند و هزینه های این سایز نسبت به سایز کوچک گرانتر است.

۲- انواع کارت ویزیت ( جنس کارت ویزیت ) :

جنس کارت ویزیت بسیار مهم است جنس کارت و نوع کار شما باید همخوانی داشته باشد.

۳- اطلاعات روی کارت ویزیت :

اطلاعات روی کارت در انتقال پیام به مخاطب شما خیلی مهم است، سعی کنید کارت ویزیت دو رو انتخاب کنید یک سمت آن را به درج لوگو، وب سایت یا شعار خود اختصاص دهید و در سمت دیگر اسم، سمت،شماره تماس و آدرس درج شود.

به یاد داشته باشید کارت ویزیت، تراکت تبلیغاتی نیست که ریز کارهایی که انجام می دهید را بنویسید، به همین خاطر سعی کنید فقط متون مفید را بنویسید و از پرنوشتاری و هجویات دوری کنید.

 

  

چهار دلیل که نشان می دهد کارت ویزیت ها هنوز هم موثر هستند!

  1. مشروعیت بخشیدن به کسب و کار شما
    برای معرفی کسب و کار چه راهی بهتر از پخش کارت ویزیت ها می تونه باشه! کارت ویزیت هایی که به صورت حرفه ای طراحی و چاپ شده اند در عرض چند ثانیه می توانند مشروعیت کسب و کار شما را القا کنند. به مخاطب القا می کنند که شما جدی و آماده تجارت هستید. این نوع ابزار بازاریابی معیار آگاهی از نام تجاری شما را هم بیشتر می کند.
  2. توسعه دادن روابط انسانی بواسطه کارت ویزیت

    دست به دست دادن کارت ویزیت هم یک روش برای برقراری روابط انسانی است. این حتی یک روش عالی برای ادامه گفتگو یا مذاکره با افرادی است که به خدمات و کالای شما علاقه نشان داده اند. برای ارتباط گرفتن با افرادی که با ارتباط چشمی یا گفتگوهای کوتاه جذب کرده اید، عالی هستند. دقت کنید! شما نباید هیچ کارتی را بیرون بیندازید. شما کارت ویزیتی را می خواهید که احساسات را برانگیزد. عوامل زیر ویژگی هایی هستند که با احساسات برند شما در ارتباط هستند.

    ● خلاقیت و خاص بودن 
    ● لوگو 
    ● رنگ و تایپوگرافی 
    ● پیام 
    ● کیفیت و شکل 
    ● املا و دستور زبان

  3. میزان آگاهی از نام برند شما را بیشتر و قوی تر می کنند

    وقتی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، برندینگ را در قالب یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید.

    دلیل این کار: باعث می شود مشتری ها و مشتری های بالقوه شما و آفرهایتان (کالا، خدمات) را به خاطر بسپارند. برندیگ شامل هویت بصری هم می شود بنابرین کارت ویزیت می تواند یک ابزار مفید باشد. این آیتم های فیزیکی با یک طراحی اثرگذار می تواند میزان آگاهی کسب و کار شما را بیشتر کند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم می توانند احساس ها را بر انگیزند و ارتباط بین شما و بازار شما را فراهم کنند.

    همه با هم کمک می کند در کنار هدف قرار دادن مشتری ها، برجسته و متمایز هم باشید و یک نقش مهمی در رشد و موفقیت کسب و کار شما بازی می کند.

  4. چهره یا هویت بخشیدن به برند شما

    کارت ویزیت ها به صورت بصری هویت کسب و کار شما را نشان می دهند. به کسب و کار شما یک چهره می بخشند که در یاد مخاطب میماند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. اگر درست و موثر طراحی شوند، پیام برند کسب و کار، شخصیت و ارزش های کسب و کار شما را القا می کنند و به صورت مثبتی در نگرش مخاطبان نسبت به شما تغییراتی ایجاد می کند.

نکاتی در مورد کارت ویزیت :

  • حتما طراح خود را از جنس انتخابی کارت ویزیت خود مطلع کنید تا با توجه به نوع جنس کارت ویزیت کدهای رنگی مناسب را انتخاب نمایید.
  • از جنس های جدید و به روز استفاده کنید تا کارت ویزیت شما خاص تر باشد
  • به سایز فونت ها دقت نمایید تا بعد از چاپ به مشکل چاپ نشدن فونت برنخورید
  • به یاد داشته باشید یک کارت ویزیت موفق ترکیبی از خلاقیت و سادگی است.

 

پشت زمینه کارت ویزیت