0%
طراحی لوگو و برند

طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از خدمات طراحی گرافیک اصلی ترین و مهمترین المان یک کسب و کار است در واقع کسب و کار شما باید توسط یک نشان شناخته شود و این شناخت باید به نحوی باشد که هر وقت مخاطب شما آن نشان را دید به یاد کسب کار شما بیوفتد، یک لوگوی خوب مشخصه های متعددی دارد که اصلی ترین این موارد: زیابیی، داشتن استعاره،به روز بودن و مرتبط بودن است، باید توجه شود با توجه به نوع رسمیت و خدمات دهبی سازمان شما چه رنگی و چه نوع ترسیمی انتخاب می شود.

خیلی از مخاطبان امروزه تفاوت های بین برند و لوگو رو نمی دانند، برند به طرحی گفته می شود که بدون هیچ توضیحی نمایانگر کسب و کار شماست مانند نشان پوما و نایک و لوگو به طرحی گفته می شود که معمولا با تایپوگرافی همراه بوده و در اوراق اداری هم قابل استفاده است، برند ها معمولا رنگ های مختلفی دارند ولی لوگو ها معمولا تک رنگ هستند.

لوگوی شما باید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد،مثلا اگر کسب و کار و شما مربوط به گروه سنی جوان است باید طراحی مناسب پسند این گروه سنی باشد، البته باید توجه شود که طراحی به مد روز باشد ولی به گونه ای افراطی نباشد که بعد از مدتی به اصلاح از مد افتاده بشود، در طراحی لوگو اصولا باید سلیقه مخاطب گنجانده شود تا سلیقه مشتری چرا که دیدگاه مخاطب باعث می شود تا برند شما بهتر مورد مقبولیت شود، اگر خواهان یک برند موفق هستید و میخواهید با دیدن آن حس خوبی به مخاطب شما منتقل شود باید بارها و بارها طرح چکش کاری شود تا به یک طرح واحد خوب برسید در تمامی برند های پر زرق و برق دنیا دو اصول اصلی رعایت شده: اول اینکه همگی ساده هستند و هیچگونه برند با طراحی شلوغ موفق نشده دوم: بارها و بارها در طی زمان دچار تغیرات طراحی شده انده و با هر بار بازخورد از مخاطبان تغییرات لازمه را در لوگو اعمال کرده اند.

لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود  دارای قدرت و با ارزش برای نام تجاری یا برند شما خواهد بود. طراحی یک نمایه ی بصری موثر از یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر طراحی های گرافیکی دارد. اینکه چه نوع از طراحی برای شما مناسب است بستگی به برخی از عوامل دارد، از جمله وسعت کاری شرکت شما، منحصر به فرد بودن اسمتان و عواملی دیگر. 

فهم کامل نیازهای مشتری یکی از نکات کلیدی می باشد. سعی ما در سیمرغ، ارائه کاری متناسب با سلیقه شماست. 

  • نوشتاری (لوگو تایپ یا مونوگرام)
  • تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
  • نوشتاری – تصویری

لوگو در نشان دادن کیفیت کمپانی تاثیر به سزایی دارند. از آنجا که همه مشاغل تجاری به لوگو نیاز دارند، در دنیای طراحی لوگو همیشه کاریهایی نو و جدید در زمینه طراحی برای انجام دادن وجود دارد. نکات زیادی وجود دارد که باید در طراحی لوگو مد نظر داشت تا بتوان یک لوگوی تاثیرگذرا و مناسب طراحی کرد. نکات کلیدی ذکر شده تنها گوشه ای از مواردی می باشند که در طراحی لوگو باید رعایت گردند. با توجه به این نکات شما میتوانید بهترین خروجی را دریافت نمایید و ما در سیمرغ آماده ایم تا شما را در این مسیر همراهی نماییم.

  • توضیح دهندگی لوگو (در مورد نوع فعالیت)
  • خاطره انگیز بودن لوگو
  • تاثیر گذار بودن لوگو به کمک رنگها
  • قابلیت گسترش یافتن در آینده
  • ارتباط داشتن با نوع فعالیت